In fiecare zi suntem bombardati cu reclame catre zeci de site-uri ce comercializeaza game variate de produse: de la televizoare, telefoane si pana la la produse alimentare.  Romanii au cumparat online produse in valoare de peste 5 milioane de euro, conform celor de la GPEC. Asadar. domeniul e-commerce are o crestere accentuata in Romania si inca este suficient spatiu pentru noi competitori.

De ce online?

Un magazin on-line are marele avantaj ca necesita initial o investitie relativ mica. Pentru inceput un domeniu.ro + un host de incredere si un contract de colaborare cu cel putin un distribuitor ce ofera preturi mici la produsele sale este suficient. Bineinteles ca un spatiu de depozitare, in care sa existe stocuri proprii ale produselor comercializate este ideal. Cu timpul bineinteles ca se va mari numarul de distribuitori si spatiul propriu de depozitare. Codul activitatii conform CAEN este 4791 – “Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet”

Un alt avantaj este numarul redus de resurse umane necesare afacerii. Pentru inceput un dezvoltator web, un operator call center, un economist si un manipulant marfa este suficient.

Un alt aspect de luat in calcul este adoptarea unei politici “mobile-friendly” avand in vedere ca numarul de comenzi de pe dispozitivele mobile a crescut la 35-40% din totalul comenzi online comparativ cu 25-30%, in 2015. Anul acesta se asteapta o crestere cu peste 5% a traficului de pe dispozitivele mobile.

In momentul in care vanzarile on-line incep sa creasca este momentul ca afacerea sa fie extinsa si in offline, printr-un show-room, unde clientii isi pot testa si comanda produsele preferate.

Mare atentie insa: deschiderea unei afaceri de genul acesteia nu este floare la ureche si nici asa de ieftin pe cat pare. Daca se porneste de la ideea ca odata ce demareaza afacerea o sa vina comenzile si clientii foarte repede si usor s-ar putea ca afacerea sa nu prospere pe viitor, ci din contra sa dea faliment.

Share this...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone