Afacere cu bani putini: magazin online
In fiecare zi suntem bombardati cu reclame catre zeci de site-uri ce comercializeaza game variate de produse: de la televizoare, telefoane si pana la la produse alimentare. Magazinele online au ajuns in prezent sa fie mai cautate de oameni decat cele fizice si asta datorita multelor beneficii pe care le ofera.
In 2019, cumparaturile online au inregistrat o crestere de aproximativ 20% fata de anul precedent, 2018. Conform studiilor de specialitate, romanii au cumparat in 2019 produse de aproape 4,3 miliarde de euro in timp ce in 2018 suma a fost in jur de 3,6 miliarde. Astfel, le putem da seama ca de la un an la altul, mediul de e-comerce se dezvolta din ce in ce mai mult si este accesat de un numar in crestere de clienti.
Avem nevoie de o investitie initiala destul de mica pentru a pune bazele unui magazin online. Pentru inceput un domeniu „.ro”, un host de incredere si un contract de colaborare cu cel putin un distribuitor ce ofera preturi mici la produsele sale sunt aspecte suficiente. Bineinteles ca un spatiu de depozitare, in care sa existe stocuri proprii ale produselor comercializate, este ideal.
Daca urmam un plan bine pus la punct, afacerea se va dezvolta destul de repede iar numarul de clienti va creste fara indoiala.
Codul activitatii conform CAEN este 4791 – “Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet”
Un alt avantaj al magazinelor online este numarul redus de resurse umane necesare. Pentru inceput, avem nevoie doar de un dezvoltator web, un operator call center, un economist si optional un manipulant marfa sau o persoana care sa se poata ocupa de livrare.
Un alt aspect de luat in calcul este adoptarea unei politici “mobile-friendly” avand in vedere ca numarul de comenzi de pe dispozitivele mobile aproape ca s-a dublat in 2019, comparativ cu 2018. Astfel, in 2019 peste 63% din comenzile din magazinele online au fost facute de pe dispozitive mobile.
Momentul in care vanzarile online incep sa creasca este unul potrivit ca afacerea sa fie extinsa si in offline, printr-un show-room de prezentare al produselor, unde clientii isi pot testa si comanda produsele preferate dar si puncte de livrare in anumite locatii dintr-un oras, judet sau chiar toata tara.
Mare atentie insa: deschiderea unei afaceri de genul acesteia nu este floare la ureche si nici atat de ieftin pe cat pare. Daca afacerea online initiala are succes asta nu inseamna ca si trecerea la modul offline va avea un succes la fel de mare. Sa nu uitam ca din ce in ce mai multe comenzi sunt facute de pe dispozitive mobile, ceea ce inseamna ca oamenii probabil nu au timp sai dispozitia necesara pentru a se deplasa la un magazin fizic. Acestea fiind spuse, nu este deloc o ideea rea sa ne deschidem o afacere online, avand in vedere faptul ca nu trebuie sa cheltuim sume mari de bani si putem obtine un profit destul de mare daca reusim sa le oferim clientilor produse si servicii de calitate.